" SALAM REFORMASI "

" Kepada Rakyat Negeri Sabah, Bangkitlah Kita Bersama-sama , Perjuangkan Hak Kita, Belalah Nasib
Anak Bangsa Kita,Jangan Wariskan Beban Hidup Kita Kepada Genarasi Akan Datang,Reformasikan Hidup Kita, Reformasikan Negeri Kita, Reformasikan Negara Kita! "

Sunday, October 26, 2008

Apa lagi alasan ?

Harga Minyak Pasaran Dunia Sudah di Paras Bawah USD70 setong. Tapi mengapa Rakyat masih juga dibebankan dengan harga minyak yang mahal ? Apa lagi Alasan Kerajaan ?

Kalaulah benar kerajaan BN ini mahu menjaga kebajikan rakyat kenapa berat sangat untuk sekurang-kurangnya mengembalikan harga asal minyak sebelum Jun 2008 ?

Mana tanggungjawab Kerajaan terhadap rakyat. Biarpun sudah 3 kali penurunan harga dibuat tapi masih tidak setanding kenaikan bulan jun 2008.

Apa lagi alasan ? Kalau kenaikan mendadak harga minyak yang diumumkan oleh kerajaan untuk membebankan rakyat itu telah menyebabkan kelangsungan naik mendadak harga barang-barang lain, penurunan mendadak juga tidak mustahil, akan membawa penurunan harga barang lain.

Tapi apakan daya...kerajaan sekarang amat pemalas untuk menjaga kebajikan rakyat. Entah apa yang dijaga , entah lah.

Pak Lah tu pun satu, Entah sistem apa yang diamalkan, Ada pertubuhan nak jumpa dia, dia takut, Bila petubuhan tu datang ke majlis rumah terbuka , dia halau, lepas tu kasi haram lagi...

itu pertubuhan yang tak ada kena mengena dengan kerajaan , tapi ni Ketua Pembangkang pun dia takut nak jumpa, duduk semeja.

Tapi tak apa la... Jawatan pun dah kompom dah akan lucut... kesian, ditumbangkan oleh anak-anak buah sendiri secara terang terangan > hehe.

No comments: