" SALAM REFORMASI "

" Kepada Rakyat Negeri Sabah, Bangkitlah Kita Bersama-sama , Perjuangkan Hak Kita, Belalah Nasib
Anak Bangsa Kita,Jangan Wariskan Beban Hidup Kita Kepada Genarasi Akan Datang,Reformasikan Hidup Kita, Reformasikan Negeri Kita, Reformasikan Negara Kita! "

Friday, October 3, 2008

Hindraf mahu bermaafan, Umno kutuk

Pelik juga kisah ni. Hindraf mahu bermaafan, Umno kutuk. Kenapa ? Hari Raya sepatutnya umat islam membuka hati bermaaf-maafan. Dan pada pendapat saya ini lah masa terbaik untuk membuktikan keikhlasan hati dan kemenangan umat islam dalam menghadapi ujian Bulan Ramadhan.

Akan tetapi , sudah tentu persepsi kaum bukan islam akan terganggu atau terpesong apabila umat islam sendiri tidak dapat mengawal emosi dan perilaku.

Apa yang terjadi kepada Kumpulan Hindraf di rumah terbuka Hari Raya anjuran Perdana Menteri ini amat memalukan.Seoalah-olah tidak wujud tolak ansur dan fikiran terbuka oleh tuan rumah .

Dan masa sesuai atau tidak itu bukan soalnya.Tetamu tetap tetamu.Dan mengapa tetamu dihina dan diusir seperti itu.

Dan sudah tentu peluang rumah terbuka ini diambil oleh mereka untuk bersemuka dengan PM yang "penakut" untuk berjumpa mereka.

Memalukan, dan amat memalukan. Tapi syukurlah orang sabah tidak seburuk itu.

4 comments:

Anonymous said...

nap delete comment i?

OmSaBaH said...

aik... tompinai.. tiada comment u , i delet.. atau comment siapa-siapa..

Anonymous said...

Sorry they the HINDRAF didnt go to PWTC to bermaafan.. but they go to the rumah terbuka to protest..

This is my the evidence:

http://zorro-zorro-unmasked.blogspot.com/2008/10/twas-successful-outing-minus-food.html

----------------------------

This is first time i agree with what UMNO minister had just said. DS Syed Hamid Albar who is in charge as minister of home affairs says that the HINDRAF supporters behaviour during the Prime Minister Hari Raya Open House is unacceptable.

First thing.. the HINDRAF supporter mesti tolerate yg this is a hari raya open house. Ini bukan masa yg sesuai utk datang ke PWTC berdemonstrasi to show their concern. This is a celebration day for the muslims.. so as a malaysian the indians mesti tolerate and respect.

I know UMNO last year pun buat general assembly masa hari deepavali.. yes this is totally unacceptable juga.. So dont repeat what they have done.. dont make an excuse for them (UMNO) so they can ''hantam'' kita balik yang dalam Pakatan ni...

For informaton.. 16 September plan (tarikh teknikal utk peralihan kuasa) is still on track.. cuma DS Anwar Ibrahim choose to slow down a bit and tidak buat sidang gempar d media utk menghoramati Hari Raya..

I'm anti-ISA too.. I know the indians ramai yg suffer because of UMNO dictatorship and bias implementation of economic policy.. Tapi utk protes/bantah.. mesti juga fikir consequences dia. Ini bukanlah masa yg sesuai..

Anonymous said...

balik2 lagi tu kena mention sekarang. penyokong hindraf dikatakan biadap

kemudian, baca-baca dr blogs dan MT, ada yg cakap, budak kecik India bagi kad dan patung beruang sama PM tapi kena koyak.

Wah wah, tu bukan biadap pula.
Dan tiada pula Media Arus Perdana kasi keluar tv. kan