" SALAM REFORMASI "

" Kepada Rakyat Negeri Sabah, Bangkitlah Kita Bersama-sama , Perjuangkan Hak Kita, Belalah Nasib
Anak Bangsa Kita,Jangan Wariskan Beban Hidup Kita Kepada Genarasi Akan Datang,Reformasikan Hidup Kita, Reformasikan Negeri Kita, Reformasikan Negara Kita! "

Sunday, September 28, 2008

Masa Untuk Tukar Baju Lama.

Semasa ke semasa , kita asyik dihidangkan dengan berita tentang umno , tentang Pak Dullah, Tentang Najib, Tentang peralihan kuasa , tentang Ku LI , dan semua tentang kenazakan Umno.

Keretakan semakin ketara apabila terlalu banyak tentangan untuk Pak Dullah di dalam umno sendiri dan ketidaksamaan pendapat antara MT Umno sendiri.

Umno Ibarat akar tunjang BN , yang semakin reput dengan sikap ego sesama pemimpin mereka.
Begitu juga MCA yang masing-masing memegang pendapat nan prinsip.

Kesukaran Pemimpin BN untuk sekata dimeja mesyuarat ini amat jelas ,menjadi pentada buruk buat negara.

Pak Dullah menyifatkan DSAI sebagai ancaman negara dan ketakutan buat pelabur asing, padahal yang merunsingkan Pelabur sama ada dari luar atau dalam negara ialah kemelut Umno dan BN sendiri yang jelas kestabilannya sudah tergoncang.Malahan rakyat negara ini sendiri untuk kebingungan dan harian mengapa berlaku pergolakan dalam Umno yang dianggap Party membela nasib kaum Melayu.
Ramai percaya kelempaan ekonomi negara , berpunca daripada ketidakcekapan Pemimpin negara mengurus tadbir negara.Dan kenyataan DSAI , kemampuannya menarik pelabur asing selepas memerintah ada asasnya.Kebanyakan pemerhati luar melihat DSAI lebih berwibawa berbanding pemimpin dalam BN. Apatah lagi dalam mengurus kewangan negara.
Malahan , kita sentiasa mendengar DSAI dijemput keluar negara untuk memberi ceramah berkaitan masa depan ekonomi dunia.

Malaysia seharusnya beruntung kerana memiliki seorang pakar seperti DSAI.
Rakyat Malaysia harusnya sedia menerima kempipinan baru , Dan Umno atau BN bukanlah jawapan selama-lamanya untuk rakyat Malaysia.
Masanya sudah sampai untuk rakyat lebih bersikap terbuka dan melihat secara positif , untuk menolak Umno / BN untuk kepentingan Negara, Masa depan Negara, Masa depan anak-anak Malaysia. Jangan kerana terlalu sayang akan parti , kita dipaksa terima kemerosotan ekonomi , pergolakan politik yang berlarutan, dan ganggu gugat sosial dan kaum.

Yang jelasnya Umno / BN semakin retak dan sukar untuk mengurus tadbir Negara.Jangan ditungguh sehingga sosial dan ekonomi parah, baru kita tersedar.Adalah lebih baik kita bersatu semua dalam Pakatan Rakyat yang lebih mengutamakan kebajikan dan kepentingan ekonomi . perpaduan khusus untuk rakyat dan negara.Ini lah masanya paling sesuai untuk kita menukar Baju Lama .Masa untuk menukar kerajaan tanpa keraguan.

1 comment:

Anonymous said...

selamat hari raya