" SALAM REFORMASI "

" Kepada Rakyat Negeri Sabah, Bangkitlah Kita Bersama-sama , Perjuangkan Hak Kita, Belalah Nasib
Anak Bangsa Kita,Jangan Wariskan Beban Hidup Kita Kepada Genarasi Akan Datang,Reformasikan Hidup Kita, Reformasikan Negeri Kita, Reformasikan Negara Kita! "

Friday, July 11, 2008

Abdullah Serah Jawatan Presiden Umno Kepada Najib Pada 2010

KUALA LUMPUR, 10 Julai (Bernama) -- Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi akan menyerahkan jawatan Presiden Umno dan Pengerusi Barisan Nasional kepada timbalannya Datuk Seri Najib Tun Razak pada pertengahan 2010.

wahhh... tahnia kepada Najib yang bakal menjadi PRESIDEN UMNO DAN PENGERUSI BARISAN NASIONAL. Tak lama lagi tu 2 tahun sahaja lagi... tapi kenapa tak di sebut
PERDANA MENTERI ? ehem.. ehem.. no komen la tu.. hehe...
walau apa pun mari kita tengok.. apa kata pemimpin-pemimpin UMNO sendiri.


"langkah Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi mengumumkan pelan peralihan kuasa pada pertengahan 2010 dan bertanding sebagai Presiden UMNO merupakan satu langkah yang silap.keputusan Abdullah itu tidak akan mengubah pendirian beliau untuk bertanding bagi jawatan presiden pada pemilihan parti yang dijangka Disember ini"
Tengku Razaleigh Hamzah
Anggota Parlimen Gua Musang
*Ku Li tetap akan lawan juga.

"Cara ini (peralihan kuasa) sebenarnya menyelamatkan Umno kerana dengan langkah ini, Umno mendapat satu perubahan secara total. Ini adalah langkah terbaik untuk memulihkan parti,"
Tan Sri Muhammad Muhamad Taib
Ketua Penerangan Umno
* untuk memulihkan parti ? Maksudnya ,kalau Pak Lah undur parti pulih ke ?

"Apa yang diumumkan hari ini melegakan ramai dan bagi Pemuda, kami nak lihat ke depan, kami nak pastikan parti kuat, transformasi perubahan yang diperlukan, dan lebih penting lagi untuk mendekati rakyat dan menunaikan janji-janji semasa pilihan raya.
Datuk Seri Hishammuddin Hussein
Ketua Pergerakan Pemuda UMNO
*maknanya, kalau Pak Lah tak serah parti tak kuat, tiada perubahan,tak dapat dekat rakyat, tak dapat tunai janji pilihan raya lah ni ?

"
keputusan yang dibuat hari ini 'sedikit sebanyak' dapat meredakan pergolakan politik negara,idak ada apa yang perlu disedihkan atau kecewa. Ini adalah sebahagian daripada keputusan parti, ia adalah sesuatu yang akan mengukuhkan part"
Khairy Jamaluddin
Naib Ketua Pemuda Umno
* lain macam saja ulasannya tu, tapi bagus lah ada kesedaran dalam diri sendiri.


6 comments:

Anonymous said...

Om,,
Itu akan tidak terjadi pada pemimpin nombor satu dan juga pembohong nombor satu malaysia,,

Kalau sudah biasa berbohong pada rakyat ia akan tetap berbohong sampai bila-bila pun,,

Sebenarnya Paklah tidak akan menyerahkan kuasanya melainkan selepas 2013,
Bagi saya bagus juga kalau dia buat macam begini, sebab ini lah masanya bila undi akan datang pada PRU13 parti BE END dan UMNO hanya tinggal dalam kenangan sahaja dan menjadi padang jarak padang tekukur,,hehe,

Anonymous said...

mudah mudahan akan terjadi..syukur...

Anonymous said...

bn ttp akn gah....hidup bn

Anonymous said...

memang sah lah kamu anonymous anak luar nikah,,hehehe

Anonymous said...

PRU 13 BE END akan mampus sama sekali,,,kakakaka,

kopio_kmgr said...

adei...lama lagi tu... kalau 2013 tukar, berapa bilion harta rakyat dia sempat ngap? Yang dia pi pas kuasa pi buaya botak tu lagi la teruk! Undang-undang pasti akan dimanipulasikan sewenang-wenangnya....takde bezanya penyamun pas kuasa kat penyangak.... lebih baik pas kat bro kita...lagi awal lagi best..