" SALAM REFORMASI "

" Kepada Rakyat Negeri Sabah, Bangkitlah Kita Bersama-sama , Perjuangkan Hak Kita, Belalah Nasib
Anak Bangsa Kita,Jangan Wariskan Beban Hidup Kita Kepada Genarasi Akan Datang,Reformasikan Hidup Kita, Reformasikan Negeri Kita, Reformasikan Negara Kita! "

Monday, July 14, 2008

Kerajaan Polis ?


Dilaporkan pihak berkuasa dengan kekuatan seramai 200 anggota polis, 100 orang anggota berpakaian preman dan 4 trak FRU berkawal di sekitar parlimen. Sementara itu, wartawan dan jurugambar dari media alternatif termasuk dari agensi asing turut dihalang dan berlegar di luar bangunan parlimen.

Apakah ertinya ini ? Keselamatan siapakah yang dijaga ? Ketakutan apakah yang dirasa ?

Dan atas perintah mahkamah yang dikeluarkan, Ketua Umum KeADILan, Dato' Seri Anwar Ibrahim dihalang daripada hadir ke parlimen.

Manakalah usul ketidakpercayaan terhadap Perdana Menteri yang dibawa oleh Ketua Pembangkang, Dato' Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail hari ini juga ditolak.

Tindakan speaker yang menolak untuk dibawa ke dewan usul tersebut telah menyebabkan Ahli-ahli Pakatan Rakyat bertindak bangun dan keluar dari persidangan yang sedang berlangsung.

Demokrasikah lagi Negara Malaysia ?

Pelik Tapi Benar.

2 comments:

Anonymous said...

begitula kalau sudah biasa mencuri dan penjenayah,, ada saja yang di takuti pada bayang-bayang mereka sendiri,,,BE END bacul, kkakaka

kopio_kmgr said...

Aww...benci i...kenapa kerajaan sekarang begini??? tak tau malu ke pemimpin BN ni?? sudalah dpt PM (ketua penyamun) yang make dunno ja....kenapa rakyat malaysia enggan bersuara??? pls la polis dunia...help us now now now...