" SALAM REFORMASI "

" Kepada Rakyat Negeri Sabah, Bangkitlah Kita Bersama-sama , Perjuangkan Hak Kita, Belalah Nasib
Anak Bangsa Kita,Jangan Wariskan Beban Hidup Kita Kepada Genarasi Akan Datang,Reformasikan Hidup Kita, Reformasikan Negeri Kita, Reformasikan Negara Kita! "

Thursday, June 19, 2008

BPR siasat wakil rakyat lompat parti dengan menerima suapan ??

Ini cerita bagus ni, BPR akan siasat ,macam ni la baru lah BPR .Tapi siapa yang buat aduan ya ?
Ni kali BPR awal nak buka fail , lompat belum fail dah siap.Dulu setahu saya, BPR hanya akan bertindak selepas terima aduan, Kali ni BPR da maju kedepan, Siasat sebelum kejadian.
Kalau boleh , BPR siasat lah juga kes lompat melompat yang duluuuuuuuu tu.
Masih boleh siasat kah tu ?

7 comments:

Ajeem said...

kali pertama jumpa blog ni.profilmu dimana kawan?mau berkenalan ni.bukan senang cari orang yang sanggup berjuang.sebagai sesama rakyat,tidak wajar ada yang berdiri lebih tinggi dan duduk lebih rendah.kita mesti menuntut hak yang sepatutnya diterima.salam perjuangan.

Anonymous said...

ajeem!!!..sia setuju dgn kamu, Malaysia terbentuk apabila Semenanjung,Sabah,Swk & Singapura(keluar m'sia)bergabung, sepatutnya hak semuanya sama, ini tidak, semacam kita nie dibawah jajahan semenanjung..

Aku Anak Silaun said...

mr ajeem & mr pnakut nda taruk nama, sudah2 la bah semangat pjuangan yg inda btempat ni, klu pun kita dijajah semenenjung, itu kan lbh baik drpd djajah orang putih!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

Alamakkkkk!!!!..badawi punya "macai" ada disiniiii...

Ajeem said...

mr orang.nampaknya pemikiran macam kamu ni sempit sangat.anda lupa sejarah bagaimana nasionalis seperti Jose Rizal melalui pelbagai karya beliau menentang penjajah di Filipina.begitu juga dengan Za'Ba di Tanah Melayu suatu ketika dahulu.

bezanya,sekarang zaman it maka adalah wajar kita berkarya melaui blog.jangan lupa peranan blog pada pilihan raya lalu.buta sejarah ka kawan?.sekurang-kurangnya menulis ada kesedaran berbanding 'menjadi katak dibawah tempurung'.relakanlah diri mu dijajah kerana anda memang layak dijajah.

Anonymous said...

Saya Sebagai rakyat Sabah tidak merasa seperti dijajah oleh orang semenanjung kalau Sabah diberi hak sama rata.. Tapi sekarang tengoklah macam mana yang semananjung buat sama Sabah dan Rakyat Sabah.. Tidak kah anda.. anda.. dan anda rakyat sabah dijadikan sebagai rakyat kelas kedua oleh orang Semenanjung.. Saya bukan anti Semanjung tapi ini adalah kenyataan.. Salam refomasi untuk RAKYAT SABAH....

Anonymous said...

Hoii,,ORANG,,kenapa suka pula kau menyokong sama BN dan UMNO yang terang memang anak anjing dan anak babi tu,,Patut lah kau ni memang suka di jajah walaupun terang kita sudah merdeka,,barangkali kau ni talibarut BEE END,UMNO atau kau cium sudah pantat si PAKLAH,,,