" SALAM REFORMASI "

" Kepada Rakyat Negeri Sabah, Bangkitlah Kita Bersama-sama , Perjuangkan Hak Kita, Belalah Nasib
Anak Bangsa Kita,Jangan Wariskan Beban Hidup Kita Kepada Genarasi Akan Datang,Reformasikan Hidup Kita, Reformasikan Negeri Kita, Reformasikan Negara Kita! "

Sunday, June 15, 2008

Harga minyak 'hadiah' BN pada penyokongnya

KUALA LUMPUR, 15 Jun (Hrkh) - Seluruh rakyat patut 'berterima kasih' kepada sesiapa yang baru menyertai atau menyokong Umno dan Barisan Nasional (BN) kerana sokongan mereka ini telah menyumbang kepada keyakinan Umno/BN untuk menaikkan harga minyak yang jelas membebankan rakyat Malaysia.

ImageKetua Penerangan PAS Pusat, Mahfuz Omar berkata jika mereka (yang menyertai) tidak menyokong Umno ketika bekas presidennya Tun Dr Mahathir Mohamad pun menarik diri kemungkinan Umno terpaksa berfikir dua kali untuk menaikkan harga minyak ini.

"Biarlah ia menjadi pengajaran kepada orang yang menyertai Umno/BN atau bekerjasama dengan Umno/BN atau berhasrat untuk menyertai kerajaan BN bagi menindas rakyat melalui kenaikan harga minyak ini," katanya dalam tulisannya di Harakah keluaran terbaru. - sumber Harakahdaily.net 15/06/2008

Kebenarannya tetap ada, sebelum PRU12 memang jelas didada akhbar, Najib Janji tidak akan ada kenaikan harga minyak .Namun apa yang berlaku adalah sebaliknya , usia PRU12 baru 3 bulan "hadiah " kenaikan harga minyak sudah diberikan.

Semenjak beberapa bulan ini saya mengikuti berita-berita sama ada dari TV atau media lain, Para pemimpin , menteri suka membuat kenyataan ikut mood sahaja. Hinggakan ada ketika sesama menteri dalam kerajaan tidak sefahaman dengan kenyataan masing-masing.Yang jadi bingung siapa ? Rakyat juga... hayakkkkk..


No comments: