" SALAM REFORMASI "

" Kepada Rakyat Negeri Sabah, Bangkitlah Kita Bersama-sama , Perjuangkan Hak Kita, Belalah Nasib
Anak Bangsa Kita,Jangan Wariskan Beban Hidup Kita Kepada Genarasi Akan Datang,Reformasikan Hidup Kita, Reformasikan Negeri Kita, Reformasikan Negara Kita! "

Sunday, June 15, 2008

Rakyat Mulai Faham Langkah Kerajaan Naikkan Harga Minyak - Shabery

KEMAMAN, 15 Jun (Bernama) -- Menteri Penerangan Datuk Ahmad Shabery Cheek yakin rakyat kini sudah mula memahami langkah yang terpaksa diambil kerajaan untuk menaikkan harga minyak ekoran kenaikan harga bahan itu di peringkat global.

Ahmad Shabery yang juga Pengerusi Jawatankuasa Media di bawah Majis Menangani Inflasi berkata walaupun pada peringkat awal ramai yang terkejut dan membantah kenaikan itu, namun rakyat kini dapat berfikir secara rasional dan tahu masalah itu bukan hanya berlaku di negara ini.

"Kementerian telah menggerakkan semua jenteranya di peringkat akar umbi untuk memantau kesan daripada penstrukturan kembali subsidi minyak kepada masyarakat.

"Saya yakin, rakyat tahu ini merupakan masalah di peringkat global dan bukannya hanya berlaku di negara ini. Apa yang dibuat oleh kerajaan ada benar dan bukan reka-reka," katanya kepada pemberita selepas menghadiri majlis kesyukuran di Kampung Semayor, Kemasik di sini hari ini

Katanya pemberian rebat kenderaan sebanyak RM625 kepada pemilik kenderaan persendirian di bawah 2000cc dan pembayaran sebanyak RM150 setahun kepada pemilik motosikal persendirian berkapasiti enjin sehingga 250cc mencerminkan keprihatinan kerajaan terhadap kebajikan rakyat di negara ini.
BERITA PENUH : Bernama 15/06/2008

Sejauhmanakah kebenaran kenyataan ini ? saya sendiri tidak faham mengapa kenaikan "gila" harga minyak ini dilakukan oleh kerajaan, selagi penyata pendapatan dan perbelanjaan Petronas tidak didedahkan.

Ini lah yang saya katakan, menteri suka membuat kenyataan sesuka hati .Faham apa kalau bantahan demi bantahan dibuat
?

1 comment:

Anonymous said...

Kepala bapak nya la Shebry Chik,,apa yang dia tau susah,,memang kalau muka macam anjing kurap,,,