" SALAM REFORMASI "

" Kepada Rakyat Negeri Sabah, Bangkitlah Kita Bersama-sama , Perjuangkan Hak Kita, Belalah Nasib
Anak Bangsa Kita,Jangan Wariskan Beban Hidup Kita Kepada Genarasi Akan Datang,Reformasikan Hidup Kita, Reformasikan Negeri Kita, Reformasikan Negara Kita! "

Sunday, June 29, 2008

Anwar Dituduh liwat lagi!!

10 Tahun lepas, Anwar Ibrahim dituduh melakukan liwat, yang benar-benar menjatuhkan maruah serta masa depan politiknya.Walaubagaimanapun pertuduhan tersebut telah digugurkan selepa dijatuhkan hukuman.Kali ini sekali lagi tuduhan yang sama "liwat" !!
Bagai mana kali ini ? Ketika kebangkitan Pakatan Rakyat mula bersinar-sinar , apa lagi taktik kotor yang digunakan oleh pihak musuh.
Mana akal dan fikiran rakyat Malaysia ?

20 comments:

Anonymous said...

Begitu la si Najib kalau sdh sakit hati pada Nuar sebab Altantuya,
Jadi dia diaorang ni nak balas dendam lah, mereka puak-puak UMNO ni memang tidak mau menerima dan mengaku kelemahan mereka,

Di sebaliknya mereka ingin merampas lima negeri di bawah PR sekarang ni,,

Ternyata lah BN dan UMNO pukima ni, betul-betul sial dan jahanam tu memang tidak akan senang duduk mereka akan sengaja mencari isu-isu untuk di sajikan pada media masa pada rakyat malaysia, diaorang ikat rakyat malaysia ni tak tau ke menilai keburukan pukimak BEE END dan UMNO anjing,babi tu!!

kita lihat lah betapa bodoh dan dungu diaorang tu,, makan rasuah pagi-pagi berak pegi buang kat tandas, kita makan nasi jadi darah daging untuk berfikir,,

INGAT,!! pada yang mengunakan nikname Anonymous, jika ada sesiapa tak berani letak nama sebenar,, memang kamu tu anak luar nikah,,,!!

Aku Anak Silaun said...

woi om sabar ko bah, jgn ko gelabah nda tentu pasal. Ini baru laporan polis bah, belum tentu betul ka tidak. Kalau nda betul, apa mau takut...lain la kalau...eh nda la bah aku percaya, geli I.
Kawan kita si bayu memanas ni apa pasal ha? Relax beb...

Anonymous said...

aku tak letak nama..guna anonymous...

anak luar nikah ker?

tak pasal2 aku dapar pahala...

ko tuhan ker nak hukum?

OmSaBaH said...

En.Orang panas hati bah, Jahil sangat ka DSAI mo buat tu benda, sampai kena tuduh lagi, sekarang ni kita cakap bukan pasal politik, tapi budaya kita , kenapa maruah orang suka digadai2 dengan tuduhan yang menjijikan ?
Bukan pertama kali ba, sudah tu yang bikin konfius macam mana org yang mengadu diliwat ni macam kesukaan pula cari glamor.. begambar lagi sama orang kanan najib ?

Anonymous said...

Hehehe, puak UMNO Dan BE END ni kalau dah nak padam memang diorang ni pandai guna hukum-hakam baru ingat Tuhan, baru ingat dosa konon2nya!!

Selama BN dan UMNO memerintah pernah kah mereka ingat akan hak anak-anak yatim? pernahkah mereka pikir hak-hak rakyat?,

Mereka sembahyang juga, mereka zakat juga, mereka pegi jumaat juga, tapi dalam masa yang sama mereka rasuah juga, membunuh juga,

Inilah yang mereka tunjukan pada rakyat malaysia secara tidak langsung kepada dunia, tapi apa jadi pada BE END dan UMNO ni, melainkan mereka ini sangat keji lagi hina di mata dunia,

Begitulah terjadinya pada 13 mei, bukan bangsa asing yg nak isytihar perkauman tapi melayu itu sendiri yang ingin membunuh dan sakit hati pada kaum lain, seperti kejadian pada sekarang ini, begini lah BE END dan UMNO!,

BE END dan UMNO ni memang layak kena maki saja oleh rakyat, itulah hukuman rakyat pada puak UMNO dan BE END ni, sebab kalau berani bersuara pon untuk kebaikan akan mati jua di bunuh mereka, kalau tidak!, di fitnah saja untuk mengaburi mata-mata rakyat seluruh malaysia ini,

Sepatutnya Najip cari kelemahan lain untuk membalas serangan Anuar,,
Ini tidak! mencari masa yang tidak sesuai dan relevan untuk menjerat DSAI,
Patut kah tindakan bodoh ini di lakukan, sama sekali tidak masuk akal,

UMNO dan BE END IBARAT Anjing yang ketandusan tulang untuk di jilat-jilat ingin terus hidup,
Memang wajarlah seluruh rakyat malaysia memaki hamun pada menteri-menteri dan penyokong-penyokong BE END dan UMNO ini,,

Penyokong umno jilat bontot Paklah dan Najib, hehehehe

Aku Anak Silaun said...

En Bayumurni,
Begitulah terjadinya pada 13 mei, bukan bangsa asing yg nak isytihar perkauman tapi melayu itu sendiri yang ingin membunuh dan sakit hati pada kaum lain, seperti kejadian pada sekarang ini, begini lah BE END dan UMNO!,
# Dari mana ko dapat fakta ni? Aku mahu juga tengok buku ka, jurnal ka yg menulis mcm tu.Klu dapat boleh kita kongsi.

Aku Anak Silaun said...

Om, aku pun mcm ko juga konfius, jahil sangat ka org2 yg suka homo ni? Klu d Barat lain la, ni Msia bah. Tp di Barat bsepah2 bah durang ni, jahil sangat ka durang?

OmSaBaH said...

isu hak melayu sebenarnya tidak perlu jadi isu ba, heran betul saya, Melayu adalah majoriti, tapi melayu pula yang rasa tergugat.heran.. heran .. heran..
So saya mungkin akan berkesimpulan yang tergugat bukan bangsa melayu tetapi salah satu Parti Melayu..
emm.. betul ke apa saya cakap ni aa ?
Sekarang ni , daripada isu Kes Badan Kehakiman Negara beralih kepada isu kemerosotan BN dan berali pula kepada isu kenaikan harga minyak dan beralih pula kepada isu "liwat".
Banyak lagi isu-isu yang cuba di lapis-lapis. Apalah nak jadi dengan Malaysia ni aaa ? Sedih juga lah, keadaan begini..

Aku Anak Silaun said...

Penyokong umno jilat bontot Paklah dan Najib, hehehehe

# Nasib baik la c saifulbahri...bukan c bayumurni. klu dpt skali ok juga bah om kan, hehehe

Anonymous said...

En Orang,
Ada tu ada, tapi bukan di simpan disini atas keselamatan negara ini salah satu perjanjian Tengku dengan pihak U.K. ada dua buah negara yang masih menyimpan journal dan filem dokumentari ini,
termasuk Jepun, dan di sana lah tempat aku melihat dengan mata kepala sendiri dalam dokumentari
13 mei Malaysia,,
Sebab pada 1987 saya berkerja di sana,, itu pun saya minta kebenaran bersyarat untuk melihat journal itu,,

En Orang,
Percaya lah kamu politik di Malaysia samada ekonomi atau perubahan kuasa berlaku di setiap 10 tahun,,,

Kenapa?? Begitu lah yang di rancang,, hehehe

Anonymous said...

Hehehe, rilek En :Orang, begitu la pula cara rakyat perang saraf pada menteri, hehehe

Anonymous said...

odoi..biasalah bah e2...apa urang bilang kospirasi..antam saja lah...macam juga dulu time2 musim mahathir bah...ada2 ja..aku dah faham sangat dengan orang2 VVVip kerajaan ni..gara2 x mau jatuh dorang timbak urang dengan tuduhan2 yang pelik2..so hanya dia dan tuhan dia ja yang tau bah tu..x payah lah kita sibuk2 kan ipag...

Anonymous said...

Sama-sama kita berdoa agar DSAI dilindungi oleh segala fitnah ini, semoga kebenaran terbukti jua. Aku yakin DSAI tidak melakukan prilaku sebegini ..... PERCAYALAH .... kalau ianya benar, aku akan keluar dari PKR dan AIC.

Ayuh rakan2 sertai perhimpunan 6 Julai ini di AMCORP MALL P.J untuk PROTES harga minyak kerana kita sudah GERAMM. Kita berjuang hingga ke titisan minyak yang terakhir. Silalah ke http://www.GERAMM.org untuk tandatangan tanda protes kenaikan harga minyak.

Rakan2
Jangan Lupa layari blog saya di http://khairilazuar.wordpress.com
bagi komen setiap artikel yang saya tulis. …ada artikel baru

Anonymous said...

Bagi pendapat saya, BE END tidak akan berani mencederakan pada Datuk Anuar buat masa sekarang ini di sebabkan keadaan dan situasi ini amat rumit,

Tetapi kambing hitam akan menjadi mangsa kemudian nanti, seperti Mongol juga,,,, hahahaha,iythzid

Aku Anak Silaun said...

1.En Orang,
Ada tu ada, tapi bukan di simpan disini atas keselamatan negara ini salah satu perjanjian Tengku dengan pihak U.K. ada dua buah negara yang masih menyimpan journal dan filem dokumentari ini,
termasuk Jepun, dan di sana lah tempat aku melihat dengan mata kepala sendiri dalam dokumentari
13 mei Malaysia,,
# Sdr. Bayu : klu alasan mcm ni, budak Djh 2 SK lubang Buaya, pun boleh cakap. Hairan juga para sejarawan@ademician kta x jumpa fakta tu dlm kajian durang...kan
2. En Orang,
Percaya lah kamu politik di Malaysia samada ekonomi atau perubahan kuasa berlaku di setiap 10 tahun,,,
Kenapa?? Begitu lah yang di rancang,,
# Sdr. Bayu, apa yg berubah setiap 10th d Malaysia ni? x faham aku...

Anonymous said...

En Orang,,hehehe,,

Sabar, saya lihat anda disini seolah-olah kecewa sebab saya tak bagi maklumat dengan lebih terperinci, siapa lah yang bodoh nak bagi maklumat dekat malaysia ni? samada betul maklumat pun adakah malaysia boleh menjamin ketelusanya? hehehe,,

Awak lihat saja kehakiman sekarang ni,, berapa banyak rakyat malaysia di tahan di bawah ISA? tanpa ada sebab alasan yang kukuh, sedangkan ISA di gunakan pada zaman komunis di malaya, nombor 03 pada kod untuk komunis malaya, sementara nombor 02 pada kod komunis Indonesia,

Awak mengatakan budak darjah 2 sk lubang buaya pun boleh cakap,,meh! saya suruh awak cari mana-mana budak sekolah darjah 2 sk diseluruh malaysia ini untuk cakap perkara ini kalau boleh,,
cari lah??

Setahu saya cara awak berhujah macam budak baru lulusan stpm jer,,hehe
Bila awak mahukan sesuatu maklumat baiknya bukan main,,

Untuk perubahan malaysia pada setiap 10 tahun cuba awak imbas kembali ekonomi malaysia dari tahun 1988 hingga ke tahun 2008?

Fakta yang saya dapati bukan berasalkan sumber internet semata-mata, melainkan pengalaman yang dilalui di negeri orang,,

Malaysia Boleh,!!

Aku Anak Silaun said...

1.Awak lihat saja kehakiman sekarang ni,, berapa banyak rakyat malaysia di tahan di bawah ISA? tanpa ada sebab alasan yang kukuh, sedangkan ISA di gunakan pada zaman komunis di malaya, nombor 03 pada kod untuk komunis malaya, sementara nombor 02 pada kod komunis Indonesia
# Apa la pulak kaitan ISA dgn 13 Mei ni? Budak Djh 2 d SK Lubang Buaya tu boleh cakap pasal fakta 13 Mei, bukan pasal ISA la.

Aku Anak Silaun said...

En Orang,
1.Percaya lah kamu politik di Malaysia samada ekonomi atau perubahan kuasa berlaku di setiap 10 tahun
2.Untuk perubahan malaysia pada setiap 10 tahun cuba awak imbas kembali ekonomi malaysia dari tahun 1988 hingga ke tahun 2008?
# Oh perubahan itu aja, ingatkn apa la yg b'ubah. Contoh bg perubahan kuasa? ada ka...mau tahu gak.

Anonymous said...

Orang,,

Aku ingat kan awak dah pahem rupenyer masih tak pahem-pahem lagi,, hehe siann awak melalak macam anjing kelaparan,,

Awak ni SB mana yang nak memekik melolong, macam magkuk hayung ni,
nak cerita kaehakiman,
Meh,! saya bagi contoh pada bini TPM, kalau dia tak salah kenapa dia tak failkan saman pada raja petra?
Atau datin makcik rosmah takut terbongkar tong taik keseluruhanya iye??

Perubahan di tiap 10 tahun tak perlu saya nak huraikan kat sini, kalau nak bagi tau pon awak memang tak paham atau saja-saja tak paham,,
Sebab kelas yang awak ambik ni pon kelas kambing,,,
hehehe,, jangan marah yee!!!

kopio_kmgr said...

orang said...

Om, aku pun mcm ko juga konfius, jahil sangat ka org2 yg suka homo ni? Klu d Barat lain la, ni Msia bah. Tp di Barat bsepah2 bah durang ni, jahil sangat ka durang?

#adeh buka mata sikit la en. orang....homo ni suda lama berada d m'sia ni...cuma sembunyi2 je sal masalah mentaliti orang spt en.orang yang tak dapat menerima hakikat....kami tak nak kecoh2...kalo homo tu homo la...apa lagi nak kecoh2...jangan peduli ler...yang nak bising2 tu apasal macam kamu tu perfect tul...