" SALAM REFORMASI "

" Kepada Rakyat Negeri Sabah, Bangkitlah Kita Bersama-sama , Perjuangkan Hak Kita, Belalah Nasib
Anak Bangsa Kita,Jangan Wariskan Beban Hidup Kita Kepada Genarasi Akan Datang,Reformasikan Hidup Kita, Reformasikan Negeri Kita, Reformasikan Negara Kita! "

Thursday, June 19, 2008

Tindakan Yong Kemahuan Rakyat Sabah

Baru permulaan, baru cadangan usul belum dilaksanakan , baru sehari pengumuman dibuat,
18 Jun 2008.
Dato’ Yong Teck Lee, sudah dilontar dengan tomahan dari pelbagai sudut.
Selain meramalkan SAPP akan keluar dari BN , saya juga meramalkan satu lagi yang bakal akan terjadi.SAPP akan dihempap oleh macam-macam kesalahan , penyertaan SAPP dalam BN dahulu akan mula diungkit, Kes-kes lama akan dibangkitkan.
Macam-macam lah, ini biasalah senario Politik Malaysia, Bila dah tak suka orang akan hina hingga tersungkur.

Walau apapun , memang gembira andai SAPP benar-benar menyertai Pakatan Rakyat . Tindakan Yong adalah tindakan yang orang sabah nanti-nantikan , tindakan yang di tunggu-tunggu oleh rakyat Sabah.

Para PEMIMPIN BN SABAH ,PASTI AKAN BERCAKAP, TINDAKAN YONG BERKEPENTINGAN PERIBADI, TETAP RAKYAT BERCAKAP , TINDAKAN YONG
UNTUK KEPENTINGAN RAKYAT. mohon supaya Para Pemimpin BN sabah jangan
bercakap bagi pihak rakyat lagi,sebab rakyat sendiri akan becakap !

9 comments:

Aku Anak Silaun said...

Bila masa pulak Mr Yong jadi wakil bckp bg pihak rakyat Sabah, ntah2 dia mengigau...t'ingat masa dia jd cm dulu...klu stakat 2MP 4ADUN tu...boleh la mr yong........boleh jalan.

OmSaBaH said...

Sebab Pemimpin lain semua jadi ekor BN , dan tengok YONG tidak lagi mahu terus diperbudak-budakkan, Yong tak jadi wakil becakap tetapi menyuarakan apa yang orang sabah mahu.Tiada siapa yang melantik dia, tetapi seharusnya apa yang diluahkan itu sama seperti orang lain mahu kan.

Aku Anak Silaun said...

ai om, ko mo percy cakap mr yong ni. ko tgok sjarah dia...pbs...sapp...bn...mo pg pr...esok dia x jd calon pr...mo dia lompat lg tu...hati2 kmu pr! mr yong x mo jd pbudak2kn sbb dia dia jd clon parlimen kk, mo dia jd calon, mana dia mo lari woo

Anonymous said...

sekurang kurangnya yong peka terhadap masalah keperitan rakyat sabah dgn kenaikan harga petrol.pemimpin bn sabah yang lain tu semuanya pentingkan diri sendiri.
mau jadik yb jak, bole dapat projek , jadik kaya raya.kepentingan rakyat tidak diutamakan. Cuba la bersuara sikit, sabah ni enda ada pengankutan seperti LRT dan jugak tak ada ngv seperti diagung agungkan oleh media bn.Bn pembohong, datuk Sharir cakap bulan Ogos tapi hantam rakyat Jun 2008. piirah BN.

Mr.Garot said...

Yong berbuat demikian demi orang Sabah. Itu yang penting.

Anonymous said...

Pandaikan Badawi, c YTL minta itu ini utk orang sabah, jawatan pula dia bikin umpan..(butul2 diaorang nie pancing kita pakai jawatan, dan yg lain trus buta mata)...sekarang nie apa "powerr" kita,tiadaaaa...mau tunggu PRU13 lagi nie baru kita boleh bertindak!!!...

Aku Anak Silaun said...

Yong peka dgn keperitan rakyat Sabah? itu la bah ko ni, bangang awal2 lagi kna tipu ngan tipu muslihat YTL. Dia 2 utuk makluman kamurang smua, minta kerusi parlimen KK @ Sandakan...utk dia stand, tp nda kna layan. Lepas tu, minta org jd Menteri d KL, juga nda kna layan. Itu sebab la...

Anonymous said...

Orang,, macam saja kau ni tauuu,,kenapa kau dalam BEE END yang mau mampus tu dan menjahanam kan anak-anak sabah,,??

AJ said...

Tapi dato Yong bagus maaa... saya pernah berbual sama dia.. yeah way to go Yong